7d

Menang Canon 7D dari Canon Malaysia (English)

2
Canon-PhotoMalaysia March 2011 Photo Contest OPEN for Submission! Sponsored by Canon Marketing (M) Sdn Bhd Luxurious Prizes to be WON!   Year End Grand Prize: Canon EOS 7D Body Year End First Runner Up: Canon EOS 500D + EFS 18-55mm Lens Year End Second Runner Up: Canon PowerShot G12 Digital [...]
Tukang Servis Kamera

Hidupkan Kamera Lama

1
  SEORANG pekerja pembinaan di California, Amerika Syarikat (AS), Rick Norsigian tidak menyangka koleksi 65 keping filem negatif yang dibeli sedekad lalu kini bernilai AS$200 juta (RM638 juta). Dia membeli filem negatif itu pada harga AS$45 (RM144) selepas membuat tawar-menawar menerusi jualan [...]
welcome to www.fotogu.com ^_^

Induksi Fotogu.Com

4
" Accueil / 歓迎 / स्वागत / приветствовать / bienvenida " atau bahasa mudahnya, SELAMAT DATANG! yup..selamat datang ke Fotogu.Com Assalamu'alaikum / Salam sejahtera buat semua yang pertama atau yang telah berkali-kali datang ke Fotogu. Syukur ke hadrat ilahi dengan ini Fotogu.com kini dapat ke [...]
7dburnt.jpg

Canon 7D Cedera Parah

4
Semalam Fotogu.Com sedang melayari internet dan terjumpa satu website yang menceritakan tentang bagaimana seorang peminat kamera DSLR yang pergi bercuti dengan kereta terpakai beliau. Tanpa disangka-sangka dalam perjalanan tersebut, kereta tersebut meletup di bahagian belakang dan dalam bonet [...]
[Fotogu]  SalamAidilAdha1431H

Ibadah Qurban | Sambutan Aidil Adha 1431H

6
InsyaAllah esok kita akan menyambut satu lagi perayaan besar di dalam agama ISLAM yakni sambutan hari raya aidil adha 1431 hijriah. Jadi, Fotogu.Com nak ambil peluang ni untuk melafazkan SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA dan SELAMAT MENJALANI IBADAH QURBAN ^_^ Ambillah pengajaran daripada kisah [...]
adminwithnikkor200-400

Perasaan Bersama Nikkor 200-400mm f/4

4
Naa..inilah dia muka admin Fotogu.Com kita.. Maaf ye Canon, tak bermaksud nak tinggalkan kamu.. pegang kejap je ni.. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Fokallength.jpg

Fahami Jarak Fokal (Focal Length)

2
Gu! sekali lagi kita bertemu dalam entri yang seterusnya dari Fotogu.Com .. Alhamdulillah~ setelah 3 minggu sibuk dengan projek dan kerja-kerja akhir tahun sebagai ahli akademik, akhirnya semua sudah siap.. tinggal kerja-kerja ‘pembersihan’ je lagi..hehe~   Apa-apa pun, hati ni  dah terlalu [...]
3074130118_17c455cbd51.jpg

Anda Dapat Apa Yang Anda Beri

1
Baru pagi sahaja pagi tadi, ketika hendak bersarapan, salah seorang crew Fotogu.Com yakni penulis entri kali ini sendiri telah dihubungi oleh seorang sahabat lamanya bertanyakan tentang lensa yang bagus untuk kamera beliau. Kami berborak panjang tentang sahabat-sahabat lama dan khususnya [...]
Canon 5D Mark ii + 24-105L

Lelong! 5D Mark II + 24-105L – RM300 SAHAJA

10
LELONG! LELONG! Siapa mau Canon 5D Mark ii + 24-105L - RM300 SAHAJA... (more…) (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Sunrise

Selamat Pagi dari Fotogu.Com!

0
PAGI YANG INDAH ^_^ Selamat pagi semua pagi ni kami masih sedang mengemaskini laman web kami utk keselesaan pengunjung. Diharap semua dapat bersabar dan kepada yang berminat dengan fotografi, kita layan dulu moderator punya online gallery (ada banyak..ni salah satu :P) yang tidak seberapa ni. [...]
PhotocontestFotogu.com_.jpg

Photography Contest dari Fotokem

1
Amacam? lama kan Fotogu.Com tak buat posting? hehe~ Fotogu.Com nak mintak maap dulu utk pertama-tamanya sebab sekarang ni ter’sibuk’ dengan kerja-kerja dan projek-projek..~ fiuhh~ tak lama dah nih.. pasni insyaAllah Fotogu.Com akan buat “Full-Time” dalam Fotografi..insyaAllah~ Doakan Fotogu.Com [...]
Selamat Hari Raya & Salam Lebaran Dari Fotogu.Com :D

Salam Lebaran + Tips Photoshooting Hari Raya

1
Assalamu'alaikum dan Salam Sejahtera buat semua ahli Fotogu.Com Di sini saya selaku admin Fotogu.Com, saya ingin menyusun 10 jari mahupun kaki ingin memohon maaf sekiranya ada tersalah kata, tersilap sebut, terlanjur perbuatan atau  terlebih makan. Ingatlah keluarga tersayang dan gunakanlah [...]
Go to Top